Aroma marketing

Zapachy orientalne to wyrafinowana kompozycja, złożona najczęściej z korzennych, piżmowych i balsamicznych nut bazowych. Ich uzupełnienie może stanowić sandał, bursztyn, wanilia, kwiaty orientalne, bergamotka, ylang ylang, cynamon czy gałka muszkatołowa. Perfumy orientalne wydają się ciężkie i bogate, posiadają przeważnie mocną projekcję i trwały zapach.

Recepcja zapachów orientalnych

Zapachy orientalne są postrzegane jako wyjątkowo pociągające – kreują bardzo silną, pozytywną aurę, kojarzącą się z siłą, ciepłem i spokojem. Stosowane we wnętrzach wzmacniają atmosferę luksusu i bogactwa. Równocześnie zapachy te intrygują, wprowadzając konotacje z egzotycznym i zmysłowym światem z „Baśni tysiąca i jednej nocy”. W aromamarketingu przypisuje się im ogromny potencjał – jest to typ zapachu bardzo zauważalny, obok którego nie sposób przejść obojętnie.

Gdzie używać zapachów orientalnych?

Aromamarketing zaleca stosowanie perfum orientalnych przede wszystkim w miejscach związanych z relaksem i odprężeniem, takich jak hotele, salony piękności czy spa – można tutaj zdecydować się na wersję bardziej słodką, z nutami kwiatowymi czy waniliowymi. Natomiast zapachy orientalne w wydaniu bardziej pikantnym, z dominującymi nutami drzewnymi i przyprawowymi sprawdzą się w biurach – idealnie dodadzą one prestiżu kancelarii adwokackiej czy gabinetowi prezesa. Wschodnie nuty zapachowe idealnie pasują do miejsc, które powinny być kojarzone z bogactwem i luksusem, jak sklepy oferujące biżuterię i inne ekskluzywne towary. Oczywiste jest, że powinny nimi także pachnieć miejsca inspirowane w jakikolwiek sposób kulturą Orientu, na przykład sklep indyjski, chińska herbaciarnia czy gabinet masażu tajskiego.

Oryginalne i intensywne perfumy orientalne są w stanie sprawić, że dana marka zapisze się w pamięci klienta na najgłębszym, emocjonalnym poziomie, a kontakt z nią będzie dostarczał niezapomnianych wrażeń. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu zapachu cele takie jak przyciągnięcie oraz wzrost poziomu zadowolenia klientów, zwiększenie sprzedaży czy budowa rozpoznawalności marki stają się znacznie łatwiejsze w realizacji.