Aroma marketing

Zapachy towarzyszą nam na każdym kroku i mają bardzo duży wpływ na nasze samopoczucie oraz podejmowane decyzje. Wchodząc do pomieszczenia, które przyjemnie pachnie, mamy ochotę w nim zostać, wprawia nas w dobry nastrój. Jednakże, gdy przebywamy w miejscu, w którym zapach nam nie odpowiada, od razu nastawiamy się negatywnie i chcemy jak najszybciej stamtąd uciec. Wpływ ten zaczęto wykorzystywać do kreowania pozytywnej opinii oraz wizerunku sklepów, restauracji czy hoteli. Takie działanie to aromamarketing.

Zapachy w hotelach – czy warto?                                    

W marketingu coraz częściej wykorzystuje się zapach jako czynnik przyciągający gości czy klientów, ponieważ na każdego z nas działa on podświadomie i nie możemy mu się oprzeć. Dlaczego jest on tak skuteczny? Chcąc odpowiedzieć na te pytanie, należy sobie przypomnieć np. moment, w którym wchodzimy do piekarni, gdzie czujemy intensywny zapach pieczywa i momentalnie robimy się głodni. Bazując na tej zależności oraz wiedzy, iż zmysł powonienia jest powiązany z pamięcią oraz emocjami, istnieje możliwość skłonienia klientów do wskazanych odczuć w danym miejscu. W ten sposób możemy budować pozytywny wizerunek hotelu. Charakterystyczne zapachy sprawiają, że gość nas zapamięta oraz skłoni go do ponownej wizyty.

Aromatyzacja pomieszczeń

W hotelu znajdziemy wiele różnych odrębnych pomieszczeń taich jak recepcja, pokoje, łazienki w pokojach, restauracje czy bary. Często każde to miejsce ma swój zapach, warto więc sprawić, by gość odniósł pozytywne wrażenie przebywając w każdym z nich. Dzięki marketingowi sensorycznemu możemy sprawić, że gość wchodzący do danego hotelu poczuje się swobodnie i komfortowo.  W toaletach hotelowych w celu odświeżenia często stosuje się nuty leśne, morskie bądź kwiatowe. Z kolei w restauracjach idealnie sprawdzą się zapachy kawy, wanilii czy jakiejś smakowitej potrawy – wzmoże to apetyt u gości oraz sprawi wrażenie domowej i przyjemnej atmosfery. Warto pamiętać, że wybór odpowiednich zapachów, przyniesie przychylność gości i sprawi, że będą chcieli do niego wracać.