Aroma marketing

Zapach jest równie ważny w tworzeniu atmosfery miejsca, jak wygląd. Odpowiednio dobrany wpływa zarówno na pracowników, podnosząc wydajność pracy, jak i na odwiedzających klientów i ich zdanie o firmie. Dlatego chcąc pozytywnie wyróżnić się wśród podobnych nam firm, warto pomyśleć o wprowadzeniu aromatyzacji pomieszczeń biurowych.

Czym jest aromatyzacja pomieszczeń?

Aromatyzacja pomieszczeń polega na wypełnieniu wnętrza odpowiednim zapachem, który w korzystny sposób będzie wpływać na pracujących tam ludzi oraz na odwiedzających pomieszczenie gości. Aromatyzację można stosować we wszystkich pomieszczeniach, gdzie prowadzona jest działalność handlowa, usługowa lub biurowa, czyli w punktach sprzedaży, hotelach, restauracjach oraz w biurach.

Korzyści ze stosowania aromatyzacji pomieszczeń:

  • Niwelowanie nieprzyjemnych zapachów
  • Zbudowanie atmosfery świeżości i czystości atmosfery
  • Stworzenie przyjaznej atmosfery
  • Podniesienie komfortu pracowników oraz klientów lub gości
  • Wyróżnienie firmy na tle firm konkurencyjnych
  • Wpływanie na wizerunek firmy, podniesienie jej prestiżu
  • Wywołanie konkretnej reakcji poprzez odpowiedni dobór zapachu
  • Wpływanie na samopoczucie i motywację pracowników
  • Wzrost zaufania i lojalności do firmy

Jakie aromaty do biura?

Dobór odpowiedniego zapachu do biura zależy od efektu, który chcemy osiągnąć. Inne zapachy możemy zastosować w pokojach pracowniczych, inne w sali konferencyjnej, w recepcji czy w poczekalni. Aromaty mogą działać pobudzająco lub uspokajająco, niwelować nerwowość, poprawiać koncentrację i wydajność. Mogą nas radośnie nastrajać, poprawiać samopoczucie lub zapobiegać depresji, zmęczeniu lub zniechęceniu.

  • Zapachy cytrusowe, pomarańczy, limonki, grejpfruta czy mandarynki oraz olejek miętowy działają pobudzająco, dając zastrzyk energii, zapobiegają apatii i zniechęceniu oraz wspomagają koncentrację
  • Zapachy owocowe, wpływają na ciepłą, przytulną atmosferę, działają odprężająco i odświeżająco
  • Zapachy kwiatowe, lilia, róża, lawenda, eukaliptus działają relaksująco, odprężająco, niwelują skutki stresu, są pomocne przy przemęczeniu i ogólnym napięciu.

Aromaty najlepiej rozprowadzać w biurze za pomocą aromatyzerów. Ich wybór jest dość duży, od niewielkich rozmiarów i ograniczonym zasięgu aromatyzerów do postawienia na biurku czy komodzie, po duże, umieszczane na ścianie lub podłączane do systemu wentylacyjnego budynku.

Decydując się na aromatyzację biura, powinniśmy wziąć pod uwagę rodzaj wykonywanej pracy, cel, który chcemy osiągnąć oraz charakter biura. Nie możemy też zapominać o indywidualnych upodobaniach zapachowych samych pracowników. Najlepiej wcześniej wypróbować efekt działania danego zapachu, za pomocą testera. Można również łączyć zapachy, by uzyskiwać najlepszą kompozycję zapachową. Nie musimy zresztą czynić tego sami, lecz zdać się na profesjonalistów od aromatyzacji pomieszczeń.