Aroma marketing

Każdy z nas chciałby łączyć sferę zawodową nie tylko z tym, co będzie wyjątkowo dochodowe, ale również – przyjemne. Coraz nowsze sposoby prowadzenia biznesu pomagają nam nie tylko na rozwój finansowy ale również na indywidualne osiągnięcie określonych celów. Coraz modniejszym rodzajem marketingu, który pozwala nie tylko na zarobienie satysfakcjonującej ilości pieniędzy ale również – na czyste, świeże i pachnące powietrze jest aromamarketing.

Czym jest aromamarketing?

Aromamarketing, zwany inaczej marketingiem zapachowym to jedna z koncepcji nowoczesnego marketingu sensorycznego, niosąca za sobą świeży, aromatyczny zapach we wszystkich pomieszczeniach, znajdujących się w danej firmie. Podstawowym zadaniem marketingu sensorycznego jest stworzenie przyjemnej, zapachowej aury, która będzie wyraźnie wyczuwalna w miejscu firmy, sklepu czy danego punktu usługowego. Zadaniem aromamarketingu jest pozytywne oddziaływanie na zmysły klienta, sprawiające, że ma on ochotę odwiedzić po raz kolejny dany punkt usługowy. Ponadto przyjemny zapach, panujący w miejscu odwiedzanych przez potencjalnych klientów sprawia, że usługa wydaje się znacznie bardziej ekskluzywna i profesjonalna.

Widoczne efekty stosowania aromamarketingu

Mimo, że aromamarketing rozpowszechnił się stosunkowo niedawno mówi się o wielu cudownych zaletach tej innowacyjnej metody docierania do potencjalnych klientów. W lokalach, w których go zastosowano notuje się prawie dwukrotnie większy wzrost sprzedaży oferowanych dóbr i usług. Ponadto lokale, w których zastosowano aromamarketing sprawiają wrażenie znacznie ekskluzywniejszych i dzięki temu klient jest w stanie zapłacić stosunkowo więcej za daną usługę czy przedmiot. Warto wspomnieć również o tym, że sklepy o pięknym, przyjemnym dla klienta zapachu sprawiają, że do niego wracają – pozwala to na zbudowanie stałej bazy klientów, którzy przyciągnięci pięknym zapachem z ogromną przyjemnością ponownie odwiedzają lokal lub polecają go swojej rodzinie i najbliższym znajomym.