Aroma marketing

Wykorzystanie zapachów w marketingu jest coraz bardziej powszechne. Aromatyzatory zamieniające skroplone substancje zapachowe w niewidzialną, ale przyjemną mgiełkę stosowane są w sklepach, restauracjach, cukierniach czy salonach SPA. Wszystko po to, aby budować pozytywny wizerunek firmy.

Uwielbiamy przyjemne zapachy. To właśnie dzięki nim mamy lepsze samopoczucie, jesteśmy zrelaksowani, rozprężeni i weselsi. Zapachy nieustannie towarzyszą nam każdego dnia: w sklepie, w kinie, podczas obiadu z rodziną w restauracji czy piciu kawy ze znajomymi. Gra zapachami pozwala potęgować uczucie zadowolenia oraz wpływać na podejmowanie decyzji o zakupie. Przyjemny zapach jest również przez nas zapamiętywany – chętnie wracamy do miejsc, gdzie dzięki niemu czuliśmy się dobrze.

Marketing zapachowy chętnie wykorzystywany jest przez właścicieli sklepów, restauracji, cukierni, kawiarni, kwiaciarni, a także salonów fryzjerskich, kosmetycznych czy SPA. Udowodniono, że przyjemny zapach może potęgować uczucie głodu, sprzyjać odprężeniu się, a także likwidować ból. Dzieje się tak dzięki temu, że bodźce pochodzące z węchu docierają do mózgu szybciej niż pozostałe.

Dzięki dyskretnie zamontowanym aromatyzatorom możemy w pomieszczeniach tworzyć nastrojowy klimat i tym samym wpływać na dobre samopoczucie naszych klientów. Jest to niezwykle ważne z punktu widzenia budowania komfortu klienta. W tym przypadku powiedzenie „jak Cię widzą, tak Cię piszą możemy zastąpić powiedzeniem „Jak Cię czują, tak Cię zapamiętają”.