Aroma marketing

W ostatnich latach zanotowano ogromny wzrost zainteresowania aktywnością fizyczną i zdrowym stylem życia. To z kolei przyczyniło się do powstania wielu nowych obiektów sportowych – siłowni, klubów fitness, basenów czy sal treningowych. Hobbyści mają więc w czym wybierać, a właściciele i managerowie obiektów zmuszeni są do walki o klienta. Dzisiejsze centra sportowe to miejsca nowoczesne, wyposażone w profesjonalny sprzęt i we wszelkie udogodnienia, w tym również w pochłaniacze zapachu i aromatyzatory.

Zapach sprzyjający aktywności

W miejscach, w których ćwiczy wiele osób, z wiadomych względów ciężko jest zachować świeże powietrze i przyjemny zapach. Uderzająca woń potu i ciężkie powietrze już na wejściu zniechęcają do danego miejsca i nie sprzyjają aktywności fizycznej. Należy więc zatroszczyć się o to, by powietrze dawało swego rodzaju komfort i dobrze działało na organizm. W tym wypadku zasady aromamarketingu podsuwają odświeżające nuty cytrusowe i specjalne kompozycje energetyzujące. Co ważne, o regularnym rozpylaniu zapachu nie trzeba pamiętać, bowiem aromadyfuzory automatycznie uwalniają mgiełki zapachowe, które równomiernie roznoszą się po pomieszczeniu. Specjalne propozycje opracowane zostały również dla basenów – intensywna woń chloru bywa naprawdę uciążliwa, dlatego w większości takich obiektów stosuje się specjalne neutralizatory. O komfort zapachowy należy zadbać także w miejscach takich jak szatnie, recepcje czy toalety. Jest to bowiem ważna część wizerunku firmy czy obiektu, rodzaj wizytówki, która sprawi, że goście będą się w nim dobrze czuć i chętnie je odwiedzać.