Aroma marketing

Czy wiesz, że zapach ma wpływ na wyniki osiągane przez Twoją firmę? Zapach powietrza oddziałuje na decyzje klientów, a także na jakość pracy wykonywanej przez pracowników. Jak polepszyć jakość powietrza w firmie? Czym jest aromamarketing?

Aromamarketing

Marketing sensoryczny, zwany często także marketingiem pięciu zmysłów zwraca uwagę na oddziaływanie zapachu, obrazu, dźwięku, smaku i tekstury na zmysły konsumentów. Nie wszystkie sprzedawane dobra i usługi wykorzystują wszystkie zmysły. Dużą siłę ma zapach. Aromamarketing to oddziaływanie zapachów bezpośrednio na człowieka, jego podświadomość, dzięki czemu zapach skutecznie wpływa na decyzje konsumenta bez jakiejkolwiek świadomości istnienia sugestii. Odpowiednia jakość powietrza w firmie tworzy pozytywny wizerunek firmy, marki, oferowanych przez nią produktów.

Jak jakość powietrza wpływa na klienta?

Odpowiedni zapach powietrza w firmie przede wszystkim skutecznie buduje prestiż miejsca. Aromamarketing sprawia, że zapach staje się niemal elementem identyfikacji firmy, uzupełniającym jej wizualną formę. Zapach może wywoływać określone zachowania klientów. Jest to doskonała niewidzialna broń w chęci przyciągnięcia klienta.

Jakość powietrza w firmie jest równie ważna co profesjonalna obsługa firmy, czy wystrój wnętrz. Zapach kawy w firmie, prowadzącej nawet bardzo poważne interesy, zachęci klienta do wypicia kawy i do rozmowy o usługach czy produktach, w efekcie do ich kupna. Z kolei zapach ten unoszący się na stacji paliw zwiększy obroty ze sprzedaży kawy. Zapach wanilii w nieruchomości wystawionej na sprzedaż zlikwiduje inne niepożądane zapachy oraz powita potencjalnych klientów świeżością i od progu wprawi ich w dobry nastrój.

Usługi aromamarketingu

Dobór zapachu do firmy najlepiej zlecić specjalistom. Z usług firm aromamarketingowych najchętniej korzystają galerie handlowe, developerzy, hotele. Świadomość firm dotycząca skuteczności aromamarketingu jednak stale rośnie i coraz więcej branż korzysta z tej formy marketingu. Urządzenia do aromamarketingu rozpylają odpowiednie kompozycje zapachowe w postaci delikatnej mgiełki, która aromatyzuje powietrze w różnych wielkościach przestrzeni. Aromamarketing najlepiej powierzyć firmom wyspecjalizowanym w tej dziedzinie, aby skuteczność oddziaływania zapachów była wysoka.