Spacerując po galeriach handlowych jesteśmy bombardowani mnóstwem informacji i obrazów.
Po kilku godzinach spędzonych na zakupach, nie jesteśmy w stanie odtworzyć w pamięci wielu interesujących szczegółów, na które wcześniej zwróciliśmy uwagę. Profesjonalni handlowcy wiedzą
o tym i wykorzystując wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania naszej podświadomości starają się nam pomóc w wyróżnieniu i zapamiętaniu właśnie ich marki, na tle pozostałych. W tym celu stosują aromamarketing czyli marketing zapachowy, który poprzez wyjątkowy zapach w określonej przestrzeni, ma pomóc klientom w podświadomym kojarzeniu tych przyjemnych doznań zapachowych z określoną marką. Oczywiści aby uzyskać zadowalający efekt, nikt w takim miejscu nie chodzi i nie psika dezodorantem do odświeżania powietrza. Taki sposób odświeżania powietrza zwykle tworzy krótkotrwałą „bombę” zapachową, która wielokrotnie przynosi efekt odwrotny od zamierzonego. Nowoczesny aromamarketing wykorzystuje specjalistyczne urządzenia, dzięki którym zapach jest uwalniany w sposób delikatny i systematyczny, nie powodując drażniącego przedawkowania substancji zapachowych. Klienci otrzymują przyjemną, zapachową aurę, która
w nienachalny sposób pozostawia w ich świadomości pozytywne skojarzenie z marką. Rolą dostawcy tego rodzaju usług, do których należy firma EMKA SA jest doradztwo w zakresie doboru zapachu do określonego rodzaju klienta, branży lub innych specyficznych aspektów, które należałoby użytym zapachem podkreślić. Oferując serwis polegający na marketingu zapachowym, EMKA dostarcza profesjonalne urządzenie, przeprowadza jego kalibrację oraz w okresie objętym umową zapewnia dostawę i wymianę wkładów zapachowych.