Aroma marketing

Działania marketingowe i skuteczna reklama są równie ważne jak stworzenie produktu czy usługi na najwyższym poziomie. Dlatego odpowiednie zabiegi marketingowe pomogą odnieść sukces oraz przyciągnąć klientów. Skupienie się na dobrej reklamie jest zatem bardzo ważne i nie można tego pominąć podczas prowadzenia biznesu. Jednym ze świetnych sposobów na zainteresowanie klientów i zwiększenie sprzedaży jest aromamarketing. Na czym polega? Czy nowo otwarta kawiarnia może przyciągnąć klientów dzięki aromamarketingowi?

Zasady aromamarketingu

To jak ważne jest pierwsze wrażenie, zarówno w kontaktach prywatnych jak i w biznesie, nie trzeba przypominać. Z badań wynika, że odpowiednio dobrany zapach może zdziałać więcej niż reklama werbalna. Przez to, że węch jest zmysłem, który oddziałuje bardziej na podświadome wybory i działania, niż na zamierzone kroki, zapach świeżej kawy może sprawić, że w kawiarni ustawią się kolejki spragnionych dobrej kawy klientów.

Nie bez znaczenia jest również intensywność zapachu. To, że węch jest bardzo czułym zmysłem wiadomo od dawna, zatem należy to dobrze wykorzystać podczas aromatyzowania swojego lokalu. Zapach kawiarni powinien być na tyle subtelny, żeby nie zdominować całego otoczenia, ale na tyle wyczuwalny i sugestywny, żeby klienci nie mieli wątpliwości, że w tym miejscu mają okazję napić się świeżo zaparzonej, pysznej kawy, która da im energię na resztę dnia.

Dzięki zastosowaniu aromamarketingu można zwiększyć swoją sprzedaż nawet o kilkadziesiąt procent. Warto zatem użyć tej metody marketingowej i przekonać się o jej wysokiej skuteczności. W porównaniu z innymi zabiegami reklamowymi, dobrze dobrany zapach jest znacznie tańszą alternatywą, a może przynieść znacznie lepsze efekty. Szczególnie w lokalach gastronomicznych czy kawiarniach, apetyczny zapach daje rezultaty.