Aroma marketing

Zwykłe odświeżacze do powietrza mają za zadanie przede wszystkim usuwanie nieprzyjemnych zapachów. Cząsteczki zapachowe w nich zawarte maskują cząsteczki fetoru i pozwalają szybko się go pozbyć. Odświeżacze stanowią raczej produkt, który zapewnić ma higieniczność pomieszczeń oraz dopełnić ich czystość. Bardzo często sięga się po nie w awaryjnych sytuacjach, a także, aby utrzymać przyjemny zapach w domu oraz w miejscach publicznych.

W ostatnich latach zaczęto dostrzegać to, jak ogromny wpływ mają zapachy na podejmowane decyzje. Wprawiając w dobry nastrój i wywołując pozytywne konotacje, zachęcają do przebywania w danej przestrzeni oraz do zakupu konkretnych produktów. Właśnie dlatego powstał aromamarketing, który jest czymś więcej niż tylko odświeżeniem powietrza.

W jaki sposób działa aromamarketing?

Strategie takich działań oparte są przede wszystkim na konkretnych zadaniach, jakie wywołują dane zapachy – oddziałują one w określony sposób na nasze działania. Nie chodzi więc tylko o to, aby w pomieszczeniu panował przyjemny zapach. Specjaliści z zakresu aromaterapii tworzą specjalne kompozycje dedykowane indywidualnym potrzebom firm. Aromamarketing ma na celu również wzrost intensywności zapachów kojarzących się z daną przestrzenią. Przykładowo w piekarni rozpyla się zapach świeżego chleba, w kawiarni świeżo mielonej kawy, w salonie samochodowym woń skóry kojarzoną z luksusem. Zapach dopasowuje się również do pory roku czy danego okresu, tak by był zgodny z panującymi nastrojami, a wszystkie te działania rzecz jasna mają na celu wzrost sprzedaży.