Aroma marketing

Zapach oddziałuje na nasze zmysły, wpływa na decyzje, które podejmujemy. Muzyka, oświetlenie i wystrój w hotelowych wnętrzach to nie wszystko. To właśnie aromatyzacja jest w stanie zatrzymać gościa hotelowego na dłużej. Poznaj tajniki marketingu zapachowego.

Dobrze dobrana kompozycja zapachowa kluczem do sukcesu

Konkurencja w branży hotelowej jest obecnie tak duża, że sam pomysł na aranżacje wnętrz, niebanalna kuchnia czy też szeroki wybór rozrywek urozmaicających wolny czas może okazać się niewystarczający. Dobór odpowiedniej kompozycji zapachowej sprawi, że pobyt w hotelu będzie dla gości niezapomnianym przeżyciem. Na co zwrócić uwagę? Należy przede wszystkim mieć na względzie wystrój wnętrz, a także uwarunkowania techniczne hotelowych pokoi np. możliwość otwierania okien.

Magiczna moc zapachu

Aromamarketing to bardzo trudna sztuka. Trzeba przede wszystkim dopasować przekaz zapachowy do jego odbiorców. Zupełnie inny zapach zastosujemy w pomieszczeniach hotelowych, w których przebywają młodzi i aktywni goście, a inny w środowisku biznesowym np. w hotelowej sali konferencyjnej. Zapach musi być precyzyjnie dopasowany do oferty hotelu oraz pozostałych komunikatów kierowanych do potencjalnych gości.

Zapachowe logo firmy

Dobrze dobrany zapach może być także idealnym sposobem na kreowanie marki oraz wzmocnienie jej rozpoznawalności na ryku. Skojarzenie charakterystycznego zapachu z unikalnymi wnętrzami hotelowymi to klucz do sukcesu. Nie ma lepszego sposobu na reklamę. Zapach może być równie niebanalny, jak styl, w którym został urządzony hotel. Oprócz tradycyjnego zapachu cytrusów, możemy wybrać coś bardziej oryginalnego jak np. luksusowy zapach książek w skórzanych oprawach. Język zapachów jest niezwykle bogaty! Wszystko zależy od tego, jaki efekt chcemy osiągnąć: czy zależy nam wyłącznie dobrym samopoczuciu naszych gości, a może chcemy żeby poczuli się luksusowo? Zmysł węchu jest nierozerwalnie związany z emocjami. Warto to wykorzystać.

Marketing zapachowy rozwija się na coraz większą skalę. Wymaga jednak profesjonalnego podejścia. Właściciele hoteli prześcigają się w rozwiązaniach, które sprawią, że klienci do nich powrócą. Kompozycje zapachowe dobrane z wyczuciem i dostosowane indywidualnie do docelowej grupy odbiorców są w stanie znacząco wpłynąć na wyniki finansowe w tej branży.