Aroma marketing

Zapach potrafi zachęcać do zakupu skuteczniej niż opakowanie czy najbardziej skuteczna reklama telewizyjna. Wynika to przede wszystkim z faktu, że ludzki mózg rejestruje zapach dużo szybciej i sprawniej niż na przykład wrażenia pochodzące z dotyku.

Jak skutecznie i dyskretnie zachęcić potencjalnego klienta do skorzystania z usług restauracji, kwiaciarni, piekarni czy salonu SPA? To pytanie zajadą sobie wszyscy ich właściciele. Okazuje  się, że świetną formą reklamy jest marketing zapachowy. Montaż nowoczesnych i dyskretnych aromatyzatorów, które systematycznie rozpylają zapachową mgiełkę sprawia, że nasz produkt lub miejsce automatycznie staje się dużo bardziej luksusowe. Dobrze dobrana kompozycja zapachowa pozwoli klientowi czuć się w naszym sklepie bardziej komfortowo. Dlaczego marketing zapachowy ma realny wpływ na podejmowanie przez klienta decyzji zapachowych? Powodów jest co najmniej kilkanaście, a wśród najważniejszych można wymienić:

– fakt, że zapach dociera do mózgu tak szybko, jak obraz czy dźwięk,
– to, że produkt przyjemnie pachnący jest dla klienta bardziej atrakcyjny,
– fakt, że dobrze dobrany zapach może wywołać określone reakcje, np. uczucie głodu czy pragnienia,
– wpływ zapachu na atrakcyjność miejsca, produktu lub usługi,
– zapach może nakłonić klienta nie tylko do zakupu, ale również powrotu do naszego sklepu.

Przyjemny zapach skutecznie i trwale wiąże klienta z określonym miejscem. Klient chętnie powróci tam, gdzie czuł się przyjemnie i sielankowo.