Aroma marketing

Przedsiębiorcy coraz większą uwagę przywiązują do tego, jak wygląda ich biuro oraz do tego, że potencjalni pracownicy oraz klienci zwracają uwagę na wystrój wnętrza. Dobrze dobrana kompozycja zapachowa sprawi, że nasze miejsce pracy będzie dużo bardziej atrakcyjne. Jak więc zapach wybrać?

Choć aromatyzatory wykorzystywane są przeważnie w sklepach, lokalach usługowych lub punktach gastronomicznych to doskonale zdają również egzamin w pomieszczeniach biurowych. Z uwagi na dużą liczbę osób, sporą ilość wyposażenia czy działającą klimatyzację kompozycja zapachowa jest sposobem na to, aby biuro zawsze kojarzyło się z komfortem. Zapach, który będzie wykorzystany w pomieszczeniach biurowych powinien być kojarzony głównie z tym miejscem. Błędem będzie wybór kompozycji spożywczej lub orientalnej, gdyż przeznaczone są one do innego rodzaju pomieszczeń. Zapach nie może być zbyt intensywny, drażniący oraz wywołujący np. uczucia głodu. Adekwatnym rozwiązaniem jest więc wybór takiej kompozycji, która wpłynie na efektywność pracy, zmniejszy zmęczenie i uczucie znużenia, poprawi skuteczność koncentracji.

Warto zainwestować między innymi w takie kompozycje, jak: morska i zielona. Kompozycja wodna może zawierać między innymi zapachy ogórka, mięty, melona czy lilii wodnej, a kompozycja zielona np. trawy cytrynowej. Ważne jest to, aby zapachy były do siebie odpowiednio dobrane, nie kolidowały ze sobą. Wszystko to pozwoli cieszyć się dobrą jakością powietrza w biurze.