Aroma marketing

Właśnie rozpoczął się okres przedświąteczny. Sprzedawcy prześcigają się więc w pomysłach, jak skutecznie zareklamować własne produkty oraz usługi. Jednym ze skutecznych rozwiązań, które mogą wpłynąć na podjęcie przez klienta decyzji zakupowej jest oczywiście aromamarketing.

Zapach jest tym elementem, który szybko i skutecznie potrafi wpłynąć na to, że sięgamy po dany towar.
Statystyczny klient w okresie przedświątecznym jest jednak gotowy na to, aby kupować więcej. Wynika to oczywiście ze świątecznych przygotowań. Marketing zapachowy okazuje się więc świetną, dyskretną formą reklamy. Montaż aromatyzatorów oraz wykorzystanie specjalnej gamy zapachowej, np. spożywczej, kwiatowej, morskiej lub cytrusowej ma bardzo wiele zalet, a wśród nich szczególnie można wymienić brak nachalności (na co klienci w okresie świątecznym zwracają szczególną uwagę).

Dlaczego warto zachęcić klienta zapachem?

Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na fakt, że zapach bardzo mocno oddziałuje na mózg człowieka.

Przyjemny zapach:
– sprawia, że atmosfera jest przyjazna i ciepła,
– sprawia, że klient czuje się miło i jest zadowolony,
– może przywołać miłe wspomnienia, np. z okresu dzieciństwa,
– sprawia, że towar lub usługa wydają się dużo bardziej luksusowe,
– sprawia, że nasz produkt prezentuje się dużo bardziej atrakcyjnie na tle konkurencji,
– klient chętniej wraca do miejsca, które jest dla niego komfortowe.