Aroma marketing

Aromamarketing staje się coraz popularniejszą formą promocji miejsca. Zapach podobnie jak kolor tworzy w mózgu skojarzenia, które doskonale zapamiętujemy. Bardzo często biura czy sklepy walczące o uwagę klienta stosują tę formę marketingu, by znacząco wyróżnić swoją firmę. Obecnie stosuje się zapachy wodne, kwiatowe, owocowe, orientalne, cytrusowe i specjalnie tworzone pod konkretne wymagania odbiorcy. Głównym zadaniem rozpylania zapachu jest zachęcenie potencjalnego klienta do wejścia, zrobienia zakupów lub skorzystania z usługi. Każdy zapach może wpłynąć na nastrój klienta, jego chęć do pozostania w obiekcie, a nawet skłonić go do powrotu.

Charakterystyka zapachów cytrusowych

W celach marketingowych obecnie w pomieszczeniach montuje się , które z pewną częstotliwością (dostosowaną do wielkości pomieszczenia) rozpylają substancje zapachowe. Każdy zapach ma do wykonania specjalne zadanie. Jedne nas rozmarzą, inne orzeźwią. Zapachy cytrusowe należą do tej drugiej grupy. Nawet przy niewielkim stężeniu dają nam dużą dawkę energii.

Cytryna, pomarańcza, limonka to owoce, których zapach jest niezwykle łatwo rozpoznawalny. Bardzo często łączy się ich woń z zapachem mięty, która również jest pobudzająca i odświeżająca. W związku ze swoim działaniem takie zapachy wykorzystywane są przede wszystkim do zwiększenia efektywności pracy. Głównie z tego powodu zapachy cytrusowe nie są najlepszym wyborem, kiedy chcemy prowadzić działania marketingu zapachowego w przestrzeniach handlowych.

Zapachy cytrusowe w biurze

Biura, korporacje, kancelarie prawne bardzo często wykorzystują zapachy cytrusowe, by ich pracownicy w ciągu pracy odczuwali pobudzenie i dobry nastrój. Dzięki temu poprawiają się również relacje pomiędzy pracownikami i klientami, którzy stają się żywiołowi, chętni do pracy i rozwiązywania wszelkich problemów. Zapachy cytrusowe sprawdzą się w biurze szczególnie w okresie jesienno-zimowym, kiedy dzień jest krótszy, a za oknem często jest ponuro. Orzeźwiający zapach sprzyja wtedy efektywności pracy.

Zapach może mieć kluczowe znaczenie dla przedsiębiorców. Może stymulować do pracy albo zachęcać klientów do zakupu poprzez budzenie pozytywnych skojarzeń. Bardzo często zdarza się, że nieświadomie wracamy do miejsc, w których zapach nam się podoba.