Aroma marketing

Olejki eteryczne to ciekłe lub lotne substancje zapachowe, które uzyskuje się poprzez destylację z parą wodną z odpowiedniego surowca roślinnego. Pozyskuje się je na dużą skalę ze świeżych oraz suszonych roślin. Jeśli chodzi o skład chemiczny, zawierają one takie związki jak: alkohole, aldehydy, estry, związki organiczne i wiele, wiele innych. Jak widać, są to całkowicie naturalne preparaty, które można nabyć zarówno w sklepach jak i w aptekach. Aktualnie jest wiele rodzajów olejków eterycznych, które służą różnym celom.

Właściwości olejków eterycznych

Właściwości olejków eterycznych jest wiele. Działają one dezynfekcyjnie oraz hamują rozwój drobnoustrojów chorobotwórczych. Olejek z tymianku pospolitego jest bardzo ceniony właśnie ze względu na odkażające właściwości. Dodatkowo olejki eteryczne działają przeciwzapalnie oraz przeciwbakteryjnie. Są także często stosowane w leczeniu grzybic różnego typu, świerzbu oraz stanów zapalnych skóry. Mają one także wpływ na regenerację np. skóry. Dodawane są również do preparatów antycellulitowych.

Ich dobroczynne działanie jest potwierdzone wieloma badaniami, które dowiodły skuteczności antyseptycznej olejków eterycznych. Nic nie wiadomo o uodpornieniu się na nie drobnoustrojów.

Olejki eteryczne mają także działanie rozkurczowe oraz rozluźniające. Redukuję napięcia nerwowe oraz mięśniowe. Koją także zmysły. Stosowane są w celu odprężenia. Są cenione w aromaterapii. Zastosowanie olejków eterycznych znalazł także aromamarketing, który wpływa na konsumentów właśnie działaniem odprężającym, rozluźniającym, a przy tym pięknym zapachem.

Zastosowanie olejków eterycznych

Jak widać, zastosowanie olejków eterycznych jest bardzo szerokie. Nic dziwnego, skoro zawierają one tyle cennych właściwości. Wykorzystywane są one w aromaterapii, medycynie naturalnej oraz kosmetologii. Przy tym, w kosmetologii są one dodawane do poszczególnych kosmetyków np. balsamów, odżywek do włosów, a także są używane oddzielnie, jako niezależny preparat.

Przy tak wielu pozytywnych właściwościach nie dziwi już to, że wykorzystał je marketing – aromamarketing.