Aroma marketing

Jak skutecznie pobudzić nasze zmysły? Oczywiście, że poprzez zapach! Doskonale wiedzą o tym właściciele piekarni oraz lokali gastronomicznych, którym techniki marketingu zapachowego nie są obce. To właśnie zapachy, takie jak zapach pieczonego chleba kierują Twoje nogi wprost przed drzwi piekarni. Nie sposób im ulec! Co warto wiedzieć o zapach stosowanych w piekarni?

Magiczna moc zapachu

Czy wiesz, że około 65% osób jest w stanie lepiej zapamiętać daną firmę właśnie po jej zapachu? Jest to zatem skuteczniejsza forma promocji niż bazowanie na zmyśle wzroku! Co jednak ważne, osoby decydujące się na zastosowanie w swojej piekarni wyjątkowych zapachów powinny pamiętać, że bardzo ważnym i kluczowym elementem jest tak zwany zapach rozpoznawczy. Jest to zapach, który już po krótkiej chwili przebywania w danym pomieszczeniu dociera do klienta. To jednak nie wszystko. To właśnie ten zapach, klient jest następnie w stanie rozpoznać oraz zidentyfikować długo po opuszczeniu danego miejsca.

Jaki zapach do piekarni wybrać?

Zapach świeżego chleba prosto z pieca każdego dnia przyciąga do piekarni wszystkich przechodniów. Nie da się przejść obojętnie obok unoszącej się w powietrzu aromatycznej woni wypiekanego pieczywa. Zapach ma ogromną siłę! To właśnie on stymuluje i pobudza nasz apetyt jak żaden inny zmysł. W takich miejscach jak piekarnia, to właśnie zmysł zapachu oddziałuje  na nas w pierwszej kolejności i stanowi główny bodziec do zakupu. Klientów najłatwiej przyciągnąć naturalnymi zapachami produktów spożywczych.

Do piekarni najlepszym rozwiązaniem będzie oczywiście zapach pieczonego pieczywa. Jeśli jednak Twoja piekarnia oferuje również świeżą kawę i przeróżne słodkości, warto zdecydować się na zapach palonej kawy, aromatycznej herbaty z przyprawami, waniliowych ciasteczek, czekolady, czy świąteczne nuty cynamonu i pomarańczy. Wybierać można spośród licznych olejków eterycznych oraz zapachowych.

Jakie efekty możesz osiągnąć, stosując marketing zapachowy w swojej piekarni?

Przyjemny zapach wywołuje pozytywne skojarzenia, zachęca do dłuższego przebywania w lokalu, a także do regularnych powrotów w to miejsce. Pozwoli Ci także na zbudowanie więzi z klientem.

Decydując się na nowe zapachy dla Twojej piekarni, zyskasz nowych i zadowolonych klientów, którzy z całą pewnością następnego dnia po raz kolejny chętnie wrócą po świeże pieczywo, które zagości na ich śniadaniowym stole. Oddziałując na zmysły, zbudujesz jednak przede wszystkim przyjazny obraz Twojej marki.