Aroma marketing

Zmysł węchu pozwala nam lepiej poznawać świat. Zapachy, które nas otaczają bardzo silnie wpływają na nasze samopoczucie oraz w zależności od naszego stanu mogą determinować działania. Okazuje się, że odpowiednia kompozycja zapachów może zachęcać potencjalnych klientów do zakupu towarów lub skorzystania z usług.

Węch to jeden ze zmysłów, dzięki któremu możemy lepiej rozumieć otaczającą nas rzeczywistość. To właśnie dzięki niemu mamy możliwość szybkiego ocenienia tego, co jest dobre, a co złe. Zapach zdecydowanie szybciej dociera do mózgu niż sygnały pochodzące od innych zmysłów. W zależności od sytuacji może potęgować uczucie głodu, satysfakcji, ukojenia lub zdenerwowania. Fakt ten już dawno został zauważony przez handlowców oraz usługodawców i wykorzystany w celu poprawy wizerunku firmy czy zwiększenia sprzedaży. Aromamarketing, czyli marketing zapachowy jest jedną z metod wywoływania pozytywnych wrażeń u potencjalnych klientów.

Jak to działa?

Schemat działania jest bardzo prosty. Zapachy silnie oddziałują na nasz umysł i mogą powodować np. uczucie wzmożone głodu, gdy odwiedzamy sklep, cukiernię lub restaurację. Zapach świeżego pieczywa, przypraw czy kawy jest efektem działania specjalnych aromatyzatorów, które dyskretnie rozpylają zapach za pomocą tak zwanej mikromgiełki. Mgiełka bardzo łatwo łączy się z cząsteczkami powietrza tworząc przyjemny, nastrojowy klimat. Zaletą technologii jest przede wszystkim skuteczność oraz bardzo szerokie możliwości stosowania (możliwość dopasowania zapachu w zależności od rodzaju pomieszczenia oraz celu, jaki chcemy osiągnąć).