Aroma marketing

Piękny zapach świeżego pieczywa po wejściu do piekarni, zapach parzonej kawy w ulubionej kawiarni czy zapach kochanego przez nas ciasta – to wszystko może sprawić, że chętniej kupujemy to, czego zapach poczujemy. Aromatyzacja pomieszczeń zdecydowanie może poprawić wizerunek firmy w oczach jej klientów.

Zapach dużo szybciej dociera do naszego mózgu niż bodźce odczuwane przez wzrok, smak czy dotyk – jest również bardziej intensywny. Aromaty często przypominają nam dzieciństwo, radosne chwile, sukcesy, bliskich, potęgują uczucie komfortu, relaksu, a nawet zmniejszają uczucie bólu. Odwiedzając sklep i czując zapach świeżego pieczywa, przebywając w restauracji i czując zapach ulubionych potraw czy odwiedzając salon SPA i czując zapach lasu tropikalnego nasz organizm natychmiast reaguje, pobudzając do działania. Okazuje się, że zastosowanie aromatyzatorów powietrza nie tylko może zwiększyć komfort przebywania w pomieszczeniu, ale również wspomóc sprzedaż towarów oraz usług.

Skuteczny marketing zapachowy

Dobrze dobrana kompozycja zapachowa, np. zapachy spożywcze z powodzeniem może być stosowana w różnego rodzaju lokalach gastronomicznych czy punktach usługowych na terenie supermarketów. Aromat przypraw, zapachy słodkie, domowe czy romantyczne mogą pobudzać części mózgu odpowiedzialne za dobre samopoczucie oraz głód, a to przełoży się bezpośrednio na podjęcie decyzji o zakupie. Stosowanie zapachów może również sprzyjać poprawie samopoczucia w gabinetach masażu, medycyny estetycznej, salonach SPA, fryzjerskich czy kosmetycznych – tu celem jest przede wszystkim spotęgowanie pozytywnych wrażeń.