Aroma marketing

Marketing i dobra reklama to podstawa udanej sprzedaży oraz wypracowania dużych zysków. Dlatego warto skupić się na tym, żeby klienci chętnie i często kupowali dane towary. Oprócz typowych reklam i kampanii nie można pominąć innych, bardziej subtelnych metod, które pomogą w osiągnięciu wysokich zysków. Jednym z tego typu sposobów jest aromamarketing. Na czym on polega? Jakie są korzyści z aromatyzacji pomieszczeń handlowych w kontekście sprzedaży?

Zalety stosowania aromatyzacji pomieszczeń handlowych

Budowanie dobrego wizerunku leży u podstaw kształtowania pozytywnej relacji z klientem. Podobnie jak w życiu prywatnym, ogromną rolę odgrywa pierwsze wrażenie. Dlatego warto posłuchać specjalistów, którzy opracowali metodę kojarzenia danej marki z przyjemnym zapachem. Polega ona na stworzeniu ciągu dobrych skojarzeń, w wyniku których klient ma ochotę na zakup danego towaru. Skuteczność aromatyzacji została potwierdzona badaniami, które wskazują, że warto stosować tę metodę marketingu.

Dobranie odpowiedniego zapachu – klucz do sukcesu w sprzedaży

To, jak dobrać idealny zapach do aromatyzacji pomieszczeń handlowych, należy rozpocząć od sprecyzowania grupy docelowej klientów. Jest to podstawa, od której można planować dalsze działania. Warto określić, czy główną grupą odbiorczą będą kobiety czy mężczyźni oraz to, w jakim przedziale wiekowym się znajdują.
Bardzo dużą przewagą aromamarketingu jest fakt, iż w odróżnieniu od innych zmysłów (na przykład wzroku czy słuchu), węch oddziałuje na podświadome wybory klienta. Kwestią, która także ma duże znaczenie jest intensywność oraz siła dozowania zapachu. Aromatyzacja musi być tak dobrana, żeby nie przytłaczać, a jedynie stanowić tło. Im oryginalniejsza kompozycja zapachowa, tym lepiej zapadnie w pamięć. Dodatkowo będzie ona na tyle charakterystyczna, że na pewno nikt nie pomyli tego zapachu z innym sklepem czy marką. Pozwoli to nie tylko osiągnąć lepsze wyniki sprzedażowe, ale także zbudować pozytywny wizerunek marki w świadomości klientów.