Aroma marketing

Kto powiedział, że marketing kończy się na uderzaniu w zmysł wzroku i słuchu. Dotyka on także naszego zmysłu dotyku, a nawet węchu. Właśnie na tym polega tak zwany aromamarketing czyli marketing zapachowy.

Zapach sukcesu

Na rynku jest coraz więcej firm, które profesjonalnie zajmują się marketingiem zapachowym, dobieraniem odpowiednich mieszanek do przestrzeni biurowej na podstawie preferencji właściciela i oczywiście proponowanych usług. Choć mogłoby się to wydawać działaniem odrobinę na wyrost, aromamarketing naprawdę działa. Badania pokazują wzrost sprzedaży nawet o 30%, ale przede wszystkim tendencję klientów do dokonywania kolejnych zakupów w tym samym miejscu. Dlaczego? Wybierane mieszanki zapachowe mają za zadanie przekonać klienta, że kupowany przez niego produkt czy usługa są produktami premium, z wyższej półki, a zatem wartymi swojej ceny. Marketing zapachowy wiąże się zwykle z odpowiednią aranżacją przestrzeni – pomieszczeniami nowocześnie zaprojektowanymi, modnymi, ale także uspokajającymi. Co więcej, statystyki pokazują, że klienci znajdujący się w miejscu wypełnionym odpowiednim zapachem, są bardziej skorzy do komunikowania się ze sobą. Dzięki temu podczas rozmowy sprzedawca jest w stanie zaproponować klientowi kolejne usługi. Poza tym, w tego typu pomieszczeniach, spędza się statystycznie więcej czasu, dlatego szansa na dokonanie zakupu wzrasta.

Czy to działa także w biurach?

Marketing zapachowy jest wykorzystywany nie tylko w przestrzeniach stricte marketingowych, ale także w pomieszczeniach biurowych. Właściciele decydujący się na aromamarketing robią to przez wzgląd na kilka kluczowych kwestii. Przede wszystkim zapach pomaga pracownikom w pozbyciu się napięcia związanego ze stresującymi sytuacjami. Badania wskazują, że bardziej zrelaksowany i spokojny pracownik jest nie tylko bardziej wydajny, ale także popełnia dużo mniej błędów. Poprawie ulega także samo powietrze w biurze, które bardzo często nie zachęca do pozostawania w pomieszczeniu. Aromamarketing jest w stanie wytworzyć bardzo pozytywne wrażenia związane z miejscem pracy. To automatycznie przekłada się na efektywność pracowników.