Aroma marketing

Aromamarketing to ważny element budowania marki i efektów sprzedaży. W dzisiejszym handlu, gdzie istotne są tak drobne szczegóły jak kolejność ułożenia produktów czy czcionka opisująca asortyment, zapach jest niezwykle ważnym czynnikiem. Oprócz walorów estetycznych wpływa on na podświadomość i zachowanie klientów. Zachęcenie klienta do kupna produktów oraz prestiż to dwa najważniejsze cele każdego sprzedawcy.

Czym jest aromamarketing ?

Aromamarketing ma za zadanie stworzyć pozytywny wizerunek i przyjemną atmosferę panującą podczas odwiedzin w salonie sprzedaży. Przyjemny zapach utożsamiony z firmą zapewnia jej także odpowiedni odbiór u klientów i więź emocjonalną. Woń to jedna z najlepiej zapamiętywanych rzeczy po odwiedzinach konkretnego miejsca. Miłe wspomnienie kojarzące się z marką daje nieprzeceniony efekt – chęć powrotu do danego miejsca i produktów czy usług. Marketing zapachowy jest zatem bardzo ważnym elementem w tworzeniu wizerunku marki.

Aromamarketing w branży kosmetycznej

Gdzie, jeśli nie tutaj ? To pytanie zadawało sobie wielu, gdy powstawał marketing zapachowy. W branży kosmetycznej przyjął się i zadomowił bardzo łatwo i silnie. Klienci tego sektora są świadomi i wyczuleni właśnie na takie bodźce, a zapach jest czynnikiem w dużej mierze decydującym o zakupie i zadowoleniu z usług.  O ile np. w branży motoryzacyjnej takie elementy marketingu mają drugoplanowe znaczenie – w branży kosmetycznej to podstawa. Zapach wraz z widokiem estetycznie przygotowanej ekspozycji są pierwszymi elementami, które napotyka potencjalny klient. Działanie takie pozwala już na początku pozytywnie ukierunkować kontakt marki z klientem.

Czy jest skuteczny i popularny ?

Marketing zapachowy, choć na pierwszy rzut oka dla klientów nie istnieje i nie mają oni o nim pojęcia, jest wykorzystywany przez wiele nowoczesnych firm. Po wielu publikacjach i badaniach na ten temat — a co ważniejsze pozytywnych opiniach, wiele marek wdraża go z powodzeniem. Korzyści jest wiele.

Odpowiednio dobrane zapachy potrafią wytworzyć korzystną atmosferę do spotkań oraz zapewnić zadowolenie klienta, czyli osiągnąć główny cel marketingu. Świadomi klienci w bardzo pozytywny sposób potrafią docenić przemyślane starania marek, które stosują aromamarketing.