Pamięć zapachowa

Styczeń 29, 2019 Aromamarketing by AromaEmka No comments

Spacerując po galeriach handlowych jesteśmy bombardowani mnóstwem informacji i obrazów. Po kilku godzinach spędzonych na zakupach, nie jesteśmy w stanie odtworzyć w pamięci wielu interesujących szczegółów, na które wcześniej zwróciliśmy uwagę. Profesjonalni handlowcy wiedzą o tym i wykorzystując wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania naszej podświadomości starają się nam pomóc w wyróżnieniu i zapamiętaniu właśnie ich […]

Więcej...

Czym jest logo zapachowe marki?

Grudzień 21, 2018 Aromamarketing by AromaEmka No comments

Marketing zapachowy to narzędzie oddziałujące na zmysł węchu człowieka. Celem takiego działania jest dotarcie do podświadomości klienta lub kontrahenta, poprzez aktywowanie do pracy prawej półkuli mózgu, odpowiedzialnej za zmysły i emocje. Praktyki te są coraz szerzej stosowane, ponieważ przynoszą efekty w postaci budowania pozytywnego wizerunku marki, przywiązania do niej i roztaczania korzystnej biznesowo atmosfery. Przekłada […]

Więcej...

Co warto wiedzieć, wybierając zapach do piekarni?

Grudzień 11, 2018 Zapachy do sklepów by AromaEmka No comments

Jak skutecznie pobudzić nasze zmysły? Oczywiście, że poprzez zapach! Doskonale wiedzą o tym właściciele piekarni oraz lokali gastronomicznych, którym techniki marketingu zapachowego nie są obce. To właśnie zapachy, takie jak zapach pieczonego chleba kierują Twoje nogi wprost przed drzwi piekarni. Nie sposób im ulec! Co warto wiedzieć o zapach stosowanych w piekarni? Magiczna moc zapachu […]

Więcej...

Aromamarketing a wizerunek marki

Grudzień 3, 2018 Aromamarketing by AromaEmka No comments

Duża konkurencja na rynku sprawia, że firmy poszukują nowych sposobów na sprzedaż swoich towarów i usług. Jednym ze środków prowadzących do tego celu jest marketing zapachowy będący częścią marketingu sensorycznego polegającego na oddziaływaniu na zmysły konsumentów. Dlatego warto dowiedzieć się, w jaki sposób za pomocą zapachu można kształtować wizerunek firmy. Znaczenie zapachów Zarówno przyjemne, jak […]

Więcej...

Zapachy orientalne – gdzie warto je stosować?

Listopad 28, 2018 Zapachy do galerii handlowych, Zapachy do salonów samochodowych by AromaEmka No comments

Zapachy orientalne to wyrafinowana kompozycja, złożona najczęściej z korzennych, piżmowych i balsamicznych nut bazowych. Ich uzupełnienie może stanowić sandał, bursztyn, wanilia, kwiaty orientalne, bergamotka, ylang ylang, cynamon czy gałka muszkatołowa. Perfumy orientalne wydają się ciężkie i bogate, posiadają przeważnie mocną projekcję i trwały zapach. Recepcja zapachów orientalnych Zapachy orientalne są postrzegane jako wyjątkowo pociągające – […]

Więcej...

Marketing zapachowy w hotelu – czy warto go stosować?

Listopad 18, 2018 Zapachy do hoteli by AromaEmka No comments

Zapach oddziałuje na nasze zmysły, wpływa na decyzje, które podejmujemy. Muzyka, oświetlenie i wystrój w hotelowych wnętrzach to nie wszystko. To właśnie aromatyzacja jest w stanie zatrzymać gościa hotelowego na dłużej. Poznaj tajniki marketingu zapachowego. Dobrze dobrana kompozycja zapachowa kluczem do sukcesu Konkurencja w branży hotelowej jest obecnie tak duża, że sam pomysł na aranżacje […]

Więcej...

Jakie właściwości mają zapachy cytrusowe?

Listopad 8, 2018 Aromamarketing by AromaEmka No comments

Aromamarketing staje się coraz popularniejszą formą promocji miejsca. Zapach podobnie jak kolor tworzy w mózgu skojarzenia, które doskonale zapamiętujemy. Bardzo często biura czy sklepy walczące o uwagę klienta stosują tę formę marketingu, by znacząco wyróżnić swoją firmę. Obecnie stosuje się zapachy wodne, kwiatowe, owocowe, orientalne, cytrusowe i specjalnie tworzone pod konkretne wymagania odbiorcy. Głównym zadaniem rozpylania […]

Więcej...

Zapach – jak na nas działa?

Październik 27, 2018 Aromamarketing by AromaEmka No comments

Dziś wiele mówi się o tzw. marketingu zapachowym. Jednak mało osób wie, czym w gruncie rzeczy taki marketing jest. To nic innego, jak budzenie w ludziach pozytywnych skojarzeń poprzez zapach. Choć wciąż popularnym sposobem na przyciągnięcie klienta jest działanie na jego wzrok, poprzez ekspozycję towaru w witrynie sklepowej, coraz częściej spotykamy się też z działaniem […]

Więcej...

Jak poprzez zapach zwiększyć sprzedaż?

Październik 17, 2018 Zapachy do sklepów by AromaEmka No comments

Niezależnie od formy kontaktu, pierwsze wrażenie jest niezwykle ważne. W marketingu dobrze znana jest koncepcja audiomarketingu. Ma ona na celu zwiększenie zainteresowania potencjalnego klienta określoną ofertą poprzez włączenie muzyki w pomieszczeniu. Roztaczające się dźwięki wpływają pozytywnie na samopoczucie klienta, co może mieć odzwierciedlenie w jego decyzji co do zakupu produktu. Oczywiste jest, że nie każdy jest podatny na tego […]

Więcej...